IKEA

Jaha.. I måndags skrev jag mitt CV, gav mig in till stan o började söka jobb. Hade inställning att det var första dagen av kanske 10 jobbsökande dagar. Lämnade cv på 11 olika ställen tror jag, några helt avisande några lite mindre intresserade men faktikst ca 4 mer intresserade. Riktigt överaskande! Folk säger attd et är så svårt att få jobb o att man inte ska räkna med något i första taget. Iaf så avslutade jag dagen med att träffa malin o äta thaimat.. o under maten så ringde det från en restaurang o de ville att jag skulle komma på intervju dagen efter, alltså igår. Helt sjukt!! Så ajg åkte dit igår o de vill att jag ska provjobba på fredag! De gav mig vinlista o meny o allting så det känns väl ganska klart! Det är en restaurnag som ligger mitt i smeten mellan operahuset och harbour bridge! Sedan nu idag på morgonen ringde ett annat ställe, ett Cafe i området "The Rocks" o ville att jag skulle komma o provjobba imorgon! Ahhh.. så ja nu är det verkligne på G!
Dock hade jag ju ställt in mig på att det skulle ta några veckor att få jobb, o det tyckte jag var bra, så att jag skulle kunna bestämma mig för om jag vill stanna här o jobba. Är ju inte säker på det lixom. Så nu får det bli snabba beslut.  Ahhhh

Igår blev det en lite utflykt efter intervjun. Mötte upp fyra svenska killar  (ser alla lika svenska ut som jag :) ) härifrån hostelet, inne i stan o vi åkte till IKEA!! Det mest svenska jag har gjort sedan jag lagade köttbullar uppe i Cairns! Vi var så "excited" över att vi skulle äta köttbullar o varmkorv o allt vad de ska ha.. handla djungelvrål o marabou. Men när vi väl kom dit blev vi lite besvikna. De hade inge köttbullar på menyn. Endast cilli con carne eller schnitzel typ! Vad är det lixom! O i shoppen fanns inga djungelvrål. Dock fick vi med oss en hel del annat tillbaka till Manly. Kopparbergs cider, ahlgrens bilar, kaviar, lingonsylt, OLW:s dillchips dajm chocklad m.m Så vi var ändå ganska glada när v åkte därifrån! :)

Idag är det lite sämre väder här i Manly, så jag har börjat dagen med att svara på mail. Ikväll är det Quiznight och förmodligen utgång efter det!



   

Nu ska jag ut o springa!

Hej Hej!


Kommentarer
Postat av: Inger i Urskogen

Hej i vårdroppet. Ska du verkligen inte komma hem, det är ju vår på gång. I går var det sol och takdropp, i dag mulet, grått och takdropp. Men jag förstår att du inte vill komma hem än. Fortsätt ha det bra och lycka till med jobb.

Kram Inger

2009-03-04 @ 15:15:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0