Uppdatering och summering!

Ledsen att jag varit sa dålig medc att uppdatera vad jag gjort. Ska. Dra en snabbis nu. Onsdag var sist jag skrev, dagen efter bungygympet. Blev inte mkt vettigt gjort den dagen. Missionet för dagen var väl i stort sett att ga och fika pa starbucks, vilket vi också gjorde! J Torsdagen steg vi upp tidigt fangade en Atomic shuttle buss som skulle ta oss ca 4 h norrut langs vastkusten på sydön. Resan tog dock ca 6 h mkt pga av att vagarna är små snirkliga genom berg och dalar. Vi anlände iaf till Franz Joseph vilket vi trodde skulle vara en liten stad, men  visade sig vara mer en variation av centrum i ringarum endast bestående av hostel och turistinformationer och några restauranger! Haha hur litet som helst alltså. Vi kom dit för att vandra och se en Glaciär vilket vi också gjorde i Fredags. Dock ÖÖÖÖÖSS regnade det hela dagen! Men vi gav oss ut endå, vi dock inte se mkt av glacfiären då amn inte fick gå hela vägen fram. Och skulle man upp på den fick man betala för guidad tur. Inte i vår budget. Dyngsura kom vi iaf tillbaka till hostelet, förvanlade vårat rum till ett kallt torkskåp o hade kortspelsturneringsnatt. Jag förlorade L Lördags blev en transportdag då vi tog bussen igen norrut, för att sedan byta till tåg som tog oss tillbaka över landet till Christchurch. Såg mkt mkt fint på vägen, men efter 2 veckor av fin natur uppskattar man den väl inte lika mkt. Men fint var det iaf. Tillbaka i Christchurch, sista middagen med gänget blev en Souvlaki kebab för att sedan gå ut en sväng och dricka några öl. Jag flög tillbaka tidigt på morgonen igår o killarna på kvällen igår.


För att summera NZ. Jag hade verkligen asroliga veckor med dessa 4 uppsalakillar. Hur kul som helst. Inte en dag utan 3000 skrattanfall och skämt fram och tillbaka. Är riktigt glad att jag åkte med dem! Hade nog inte kunnat få en bättre NZ tripp under förhållandena som blev.  Lite trist att jag inte han åka till Nordön, men det får bli en annan gång!


Nu är jag tillbaka i manly igeen, för 4 gången! Och ännu mer än de tidigare gångerna kändes det som att komma hem! Åhhhhh så skönt det var att stiga av färjan, värme, sol och alla vännerna här (trots att det är många som åkt härifrån)! De hade väntat på mig för att gå o käka frukost o sedan blev det Shelly beach hela dagen. Eftersom ajg fyllt år så Skulle Sanne laga mat till mig igår.Först gick vi dock o tog en drink på Wharf Bar för att prata om allt som hänt sen jag åkte .. gixck sedan tillbaka till hostelet för att böra med maten trodde jag. Men när vi var tillbaka så var köket fullt och de flesta involverade i att laga mat. O då fick jag reda på att de planerat en försenad födelsedagsmiddag till mig!! Ahhh! Riktigt rörande. Det blev Roasted steak with vegetables and mashed potatoes och äpplepaj till efterrätt. Hur gott som helst! Alla är så himla snälla! =)


Käänns skit skumt att veta att jag bara har envecka kvar nu. Vet inte om jag ska skratta ell gråta. Kommer förmodligen göra båda delarna under veckan!  Ska bli underbart att komma hem, men lämna det här kommer bli tufft. Framförallt nu när jag blivit så bra kompis med de svenska killarna med. Jaja.. kommer iaf njuta av den här sista veckan, verkligen försöka ta vara på den. Får se om jag skriver något mer nu under veckan.. blir förmodligen bara nästa helg innan avfärd.


För er som undrar så flyger jag härifrån nästa måndag 15.50, landar på tisdagen den 7/4 09.25 Svensk tid.


Puss



fodelsedagsmiddag     

Mer Bilder finns på min bildsida!!

http://picasaweb.google.com/hanssonanna88


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0