Hot Hot Hot

Det är varmt i Cairns nu! Innan var det varmt men sen förra helgen har det varit varm varm varmt! Igår var det 32 grader och typ 85% luftfuktighet. Duschar ca 3 ggr per dag och man är konstant svettig!  Efter löparrundorna är jag helt dyngsur, helt sjukt vad man kan svettas! Innan var kvällarna svala, men nu är även de varma. Har börjat bli svårt att sova med pga av värmen.. Har ju ingen aircon på rummet, utan endast en fläkt taket. Men men ska inte klaga, är glad att jag kan gå i linne och shorts och slippa vinterjackan, stövlarna och mössan. :)

I fredags hade Jag och  min Swiss-friends BBQ hemma hos Lukas. Han bor i en host family lite utanför Cairns. Riktigt fint område, förmodligen Cairns rikemans område. Vi åt hamburgare drack vin och badade i deras pool. Mkt trevligt!
Igår spenderade vi dagen vid poolen här i Sahrehouset. Spelade volleyball och njöt av solen. Kunde ju ha ett hel svenskt, och även östgötskt lag, med mig, simon, Ludde och en till svensk kille som är här och hälsar på en kompis. Han är från Linköping.. så det har varit lite väl mkt östgötska här nu, o det blir väl inte bättre till nästa helg då Anna och Cia kommer! :)
Senare på kvällen hade jag Nadine, mark och Alain Tacodinner (har blivit en helgfavorit) och sedan blev det utgång till Rhinobar. Very Nice!

Idag vaknade jag upp efter väldigt för få timmars sömn av att det blev olidligt varmt i mitt rum. Fläkten var avstängd! De stängde av strömmen här mellan halv 10 och 1 så jag gick upp, och tydligen hade de andra samma probblem, för jag var inte ensam uppe!

Har haft en slapp dag, den mest krävande var promenaden till fruktmarknaden med Ludde och Simon.. Vi köpte en massa frukt och gjorde underbara fruitshakes av mango coh banan och äpple! Sjukt gott i denna hetta! Nu ska jag gå o ta en liten powernap, sedan blir det pizza-film-popcorn :) Yeah!

Hoppas ni har haft en skön helg hemma!

See you!

Grattis pappa på din dag! Jag älskar dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0