Melbourne Cup

Idag ar det en stor dag har i Australien. Alla har klatt upp sig och endel har tagit ledigt for att titta pa och fira att den storsta, mest kanda arliga Horserace tavlingen gar av stapeln i Melbourne. Helt galet. Ar i skolan nu o nyss nar jag gick for att kopa lunch sa motte jag hur mycket manniskor som helst i fina klanningar och kostymer pavag till olika restauranger och barer. Racet ar kl tva och allla tar da ett avbrott for att titta pa racet. Vi i min lilla klass har till och med klatt upp oss. Dokc mest for att det var en rolig grej :)

Igar hande det inte mkt.. jag och Nadine fick ett ryck, efter att vi atit pa kvallen, o gick in till city o kopte glass pa Dolci Gelato! Helt underbar glass! O man fick hur stora kulor som helst. Mmm. Hamnade darefter i baren/restaurangen dar Shaun (kanadensiska killen i sharehouset) jobbar och han bjod oss pa en drink. Trevligt.

Idag ska jag ga runt till lite olika dykarklubbar o fraga om de tar in folk for volunteerwork pa deras dykturer. Planerar att gora det precis efter kursen, for att fa dyka mkt och gratis! Gabor, en ungersk kille jag bodde med precis i borjan gjorde det o han fick dyka 3 ggr per dag i 4 dagar! :) de vore grymt!

Nu borjar jag.. har Writingexam!

Hade!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag har också en kompis som jobbade som "volontär" på en dykbåt.. Han bodde och åt gratis och dök varje dag! Ska svara på ditt mail nu :) Puss Elin

2008-11-04 @ 10:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0