Länge sedan!

Ja.. nu var det ett tag sedan, nästan en vecka! Beror på dålig tillgång på inyternet och dålig tid då jag väl har haft det. Är iaf tillbaka i Manly, förorten till Sydney nu sedan ett dygn. Och det är så sköönt! Lite som att komma hem! Under de här två och en halv veckorna på resandes fot har vi varit på ca 12 olika hostel. Förstå då hur många in och utcheckningar! bära väskan från bilen-Packa upp litegrann och packa ner- ut i bilen! Skönt att komma hit i veta att man minst har två veckor iaf, tvätta lite pacera sin mat i kylen osv! Nice!

Tasmanien då. Vi hade ju totalt 5 hela dygn med bilen. Efter att jag skrev sist så reste vi från norr kusten ned längs östra sidan tillbaka till Hobart. Östkusten var jättefin! Beökte Coles bay, där vi gjorde en hikingtur på ca 2,5 h och fick se den lite kända Wineglass bay. Där Drottning Elisabeth för många år sedan kom inseglandes.. Jaja, det låg iaf halvvägs ned längs kusten. Sista natten med bilen spenderade vi i Port Arthur, en pytte pytte liten by, dit engelsmännen  när de kom till Australien fraktade all riktigt kriminella fångar. Fångarna byggde upp en liten by där, och det är väl för att se den som man åker till den lilla byn. Stället är även hemsökt av andar och spööken! Scaaarrry! Sägs det. Och många verkar tror på det. Iaf så gjorde vi en ghost- tour runt som arrangeras sent om kvällen! Riktigt bra, men vet inte om jag kan tro på sånt där iaf.

Sista dagen spenderade vi i Hobart. Det regnade, så jag fick lite shopping gjord. Nya underkläder o annat! Man sliter ju ut det man har efter ett tag när man reser såhär! Eller iaf så blir man rejält trött på det lilla utbudet! :P

Vi flög tillbaka till Melbourne i tisdags, stannade en dag ochtog sedan nattbussen tillbaka till Sydney. Sa hejdå till Alain i onsdags. Han reste hem tillbaka till Schweitz efter 8 månaders resande. Ahhh så sorgligt. Han var den sista kvar från vår lilla Cairns familj.

Nu är vi iaf tillbaka här i Manly på Boardriders Backpacker. Ikväll var vi ca 20 pers som åkte o kollade på en stor Rugbymatch! Den första för mig någonsin! O det var ritkigt kul! Häftigt o inte annat. Tror att det är en kul sport! Kom precis tillbaka därifrån nu. Har haft lite BBQ på takterassen.. Nu ska jag snart gå o lägga mig.

Är ju nu ute efter att hitta ett jobb här i Manly. Har inte sökt något än, men skaffat ett taxfile number och ett bankkonto. Så nu är det bara CV som ska skrivas på engelska o sedan ger jag mig ut till alla restauranger och annat! Hoppas det ska gå bra!

Har lagt upp bilder från Tasmanien på min bildsida så ni kan se..

http://picasaweb.google.com/hanssonanna88

Här är lite från dagens rugby!


   

   

Kul var det! =)

Bye


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0