Nightbus to Melbourne

Då var det dags att lämna Manly för andra gången.. Ännu sorgliagre än förra gången! Ahhhh! Var precis o beställde buss till melbourne, åker ikväll kl 7 och kommer fram imorgonbitti kl 7. Då ska vi möta upp med Alain, Christoffer och Sanne o hyra en bil och köra mot Adelaide. Nice.

Senaste dagarna har varit jättebra väder, vi har spenderat mestadels av tiden på stranden. I fredags var det BBQ med Heros theme för hela hostelet. De flesta klädde upp sig till deverse olika heros, Jag var Catwoman, lyckades ganska bra faktiskt! =) I lördags åkte jag och Alex med 6 andra, engelskor och män, o paddalde kajak i 4 h. Shiiitt vad det var jobbigt med  så kul! Paddlade till en strand stannade där ett tag för snorkling o sol och bad. På kvällen blev det brännbollspel (eller något likande, men engelskt (inte cricket), förstod dock inte reglerna så bra) och grill på Shellow beach igen. Igår åkte jag Alex och en gävlekille vi har träffat, ut till Bondi Beach o träffade malin + två andra svenska tjejer (mkt svenskt här i sydney) spenderade dagen där o åkte sedan tillvaka till Manly för kvällen. Idag är det första dagen påå länge som det är molnigt. Men ganska skönt faktikst. Ska försöka hitta en frisör och gå o klippa mig idag.. mitt hår är helt trasigt.

Har bott med två jättesköna killar från tyskland och en engelsk kille nu hela veckan, i ett minimalt rum. Har haft största röran, alla med sina grejer överallt på sängarna golvet. Men jag har trivts så himla bra.. Verkligen kännt mig hemma. Nu på morgonen checkade alla ut, tyskarna ska hem efter6 månader här o engelsmannen, Jack, ska vidare norrut. Sorgligt att säga hejdå.=(

Träffade även på Maria, svenska tjejen jag träffade på flyget från sverige i September. Hon pluggade ju engelska här i Manly o har sedan blivit kvar här. Gick på henne på "the Corso", huvudgatan nu en dag! Så kul!

Har hört om alla bushfires nere i Melbourne, men de är mer inåt landet, och dit ska inte vi, så mamma du kan vara lugn!

Nu finns det bilder på min bildsida från Manlytiden

http://picasaweb.google.com/hanssonanna88

Hade bra!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Anna, det är inte bara bushfires! Hela städer har utplånats av bränderna som härjar på många olika ställen och det är en stor katastrof i Australien. Många människor har omkommit. Det är stora rubriker här hemma, så det kanske finns lite fog för oro.

Var rädd om dig!

2009-02-09 @ 21:40:46
Postat av: Mamma

Anna, det är inte bara bushfires! Hela städer har utplånats av bränderna som härjar på många olika ställen och det är en stor katastrof i Australien. Många människor har omkommit. Det är stora rubriker här hemma, så det kanske finns lite fog för oro.

Var rädd om dig!

2009-02-09 @ 21:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0