Tasmania on Wednesday

Nu är vi tillbaka från roadtrippen. Lämnade tillbaka bilen igår. Hela turen var jättekul! Var dock nog med 5 dagar i bil. Var även lågsäsong där nere verkade det dom.. för alla hostel var halvt övergivna och väldigt isolerade. Så det har varit en "lugn och stilla" tripp faktikst. Great ocean road var iaf väldigt vacker! Att köra längs vattnet , i tiotals mil med underbar utsikt var helt fantastiskt. Såg vi inte havet så åkte vi genom regnskog eller eukaluptusskog där koalorna satt i var och varannat träd! Nice! Koalorna är verkligen slöa! De sover 18 h per dag, o när de väl är vakna rör de slig i slomotion! Men de är ju rätt gulliga!

Såhär ser sträckan vi körde ut.. körde dock lite längre mot Adelaide mot vad kartan visar.




Nu är vi so sagt i Melbourne igen Kristoffer åkte till Sydney idag. Var ute igår så idag har varit en lugn dag. Imorgon kommer Malin uppefrån Sydney så vi ska möta upp henne och nog åka ut till St Kilda, Stranden här i Melbourne. Sedan flyger vi till Tasmanien på Onsdag jag alex och Alain. Ska hyra bil även där, fick dock höra idag att alla hyrbilar var slut hos två uthyrare, så vi får hoppas det ordnar sig.

Har lagt upp bilder på min bildsida så gå in o kooooolllla!

Hör av mig snart igen.. Nu sitter jag på ett badhus som ligger nära hostelet där vi bor. Har varit o simmat och utnyttjar nu deras trådlösa nät! :) Alex och Alain är på hostelet o lagar mat så jag ska gå dit o äta nu! Yeah!

Hade bra folkens!
<3


Föressten, Anna Carmhagen! Grattis på födelsedagen igår! Skickade sms till Ellinors mobil, hoppas hon visar dig det! Har ju inte ditt engelska nr! Hoppas du hade en bra dag iaf!!


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Om du ser en övergiven koala kan den få komma och bo hos mig.Jag tycker dom verkar så mysiga.

Ha det bra i Tasmanien.



Kram Mimmi

2009-02-18 @ 16:42:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0