I like Sudney!!

Har varit i sydney i 3 dagar nu och jag gillade staden från första stund. Innerstaden är häftig, stor, men inte för stor. Man kan greppa om den. Sedan är dock förorterna gigantiska! Glömmer dock bort att jag är i Australien när jag är här. Sydney påminner mig så mkt om San Fransisco! Städerna är ju inte superlika men lite gemensamt har de. Huvudgatan här och där känns desamma, båda går genom hela staden med shopping, skyskapor, ner mot hamnen! Sedan var upplevelsen densamma när jag kom hit sMom när jag kom till San Fransisco med min älskade mos i våras. KAAALLT! Har inte använt varken långbyxor eller tröja mer än några gånger de senaste månaderna, men här behöver jag det till och med på dagen! O det var ju detsamma när vi kom till SF i våras, vi höll ju på att frysa ihjäl efter Thailand. Måste gå o köpa strumpor imorn! Haha.


Vi bor på ett hostel mitt i City, bara 30 minuter gång från hamnen med Operahuset och allt det kända.. Har mött upp med Philip igen, och även Alain (som jag bodde med i Cairns). Så jag antar att det är lite därför jag känner mig så hemma och gillar satden. Lite som att komma hem till familjen. Alain har varit här i en månad, men reser vidare ner mot Melbourne imorn. Har även mött Patrik, en norrman jag jobbade med på Asko i Larvik. Han kom hit i veckan och bor på hostelet brevid mig. Ska möta upp honom i Bondi (en förort i Sydney) när Nicole har åkt. Så det ska bli kul, förbättra min norska litegrann.


På dessa dagar har vi redan hunnit med att se det viktigaste i stan, Operahuset, Harbour bridge, Darling harbour m.m O ch idag gjorde vi en guidad busstur till Blue Mountains. En riktigt bra tur, mkt pga att guden var sjukt bra. Han underhöll oss hela dagen, inte alltid med jättebra skämt, men hela tiden entusiastisk och uppåt. Vi såg dessa berg som är beklädda med 92 olika slags eukaluptusträd, gick lite i regnskogen, svängde in på en wildlifepark och slutligen fick vi se The olympic park innan vi åkte med en ferry på Perramatta river in till sydney city igen. Det var nice. Imorn var det tänkt att vi skulle ut till Bondi beach, men jag stannar nog i stan, behöver sova ut lite och organisera mitt boende framöver samt skicka hem kläder.


Nicole åker på torsdag, sedan kommer Alex 10 dagar senare!!

Lade ju upp bilder senast, alla han dock inte laddas upp innan min internettid tog slut, så jag fick upp resten idag. Ska även lägga upp en Sydneymapp snart med!

http://picasaweb.google.com/hanssonanna88


Pusshej!

Jag, Nicole Philip framför Harbour Bridge

Operahouse  Sydney Harbour Blue Mountine Philip, Nicole, Me, Alain

Me and a Kangeroo


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0