Manly

Heej


Har nu flyttat ut till Manly. Skööönt att byta hostel! Dock trodde jag att jag skulle komma till något lite bättre än vad det visade sig vara, betalar ändå 198 dollar för en vecka. Standarden även för "dyrare" boenden här i Sydney är dock låg har det visat sig. Här är det frascht men rummen är supersmå! Vi är 6 pers på kanske 20 kvadrat!  De har dock ett trevligt "umgänges rum" med massa soffor, storbilds TV och kök o sånt. Så de är bra! Mötte upp patrik igår, norrmannen, så nu får jag även förbättra norskan! :)

Igår var det Australia Day. HEEEELT GALET. Snacka om att vi svenskar inte firar våran nationaldag! Inegnting i jämförelse med här. Alla klädda i flaggor eller målade med deras färger, ute på gatorna.. dock spårade det ur lite här i Manly, då ett hundratals ungdomar började sprang storgatan fram och tillbaka och skrek rasistiska saker, hoppade på bilar och skrämde folk. De fick kalla in kravallpoliser som stoppade det hela. Trodde inte att australienare var något rasistiska.. men många av ungdomarna gick runt med australien målat på magen och innuti stod det " Fuck you- We are full!" Jaa..


Vi skulle firat dagen med BBQ på stranden, men det började regna precis när vi skulle ge oss iväg, så det blev grillning på hostelets takterass ist. Sedan blev det mkt vin (goon) och diverse lekar!  :)

Idag har det varit kasst väder, men hoppas på bättre imorn. Då kommer Svenska tjejen Malin hit förmodligen!


See you!


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej underbara lilla syster! Ida kom hem från alperna i söndags och i måndags kom hon hit o sov hos mig. Vi saknar dig! Ta vara på tiden o njut av att bestämma ditt eget schema o när du ska gå upp på morgonen. Nu börjar jag 8 varje morgon o går till 16 o så kommer det va nu framöver! Jag har aldrig varit så här trött som jag har varit senaste dagarna. Phuu!! Börjar redan längta efter påsklov. Jag e ledig vecka 15 när du kommer hem :) Hur går det med pluggplaner? Kommit på nått? Hör av dig om nån tid vi kan höras på skype. Puss puss lilla älskling

2009-01-28 @ 23:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0