Sydney Nästa

HeJ hoj!


Nu är tiden i Byron Bay slut. vi åker om några timmar med nattbussen till Sydney. Vi har haft supersköna dagar här.  Byron är verkligen ett av favoritställena längs kusten!


Byron Bay är en liten stad..lite som ett Australiensiskt Valdemarsvik! J Staden ligger precis vid stranden, som är en av de finaste vi varit vid, och väldigt populär för surfing. Trots att det är en av de mest populära semesterorterna för såväl backpackers som för Aussi People så är det inte för busy. Staden är låg med mängder av små mysiga Caféer, restauranger, barer.. och även en massa surfklädaffärer! Stämningen är avslappnad och vänlig, o jag antar att det är därför så många trivs. Vi har bott på ett bra hostel,  Aquarius, i ett 8 beds doorm.. Och första gången sen jag började resa har jag bott med svenskar! Byron verkligen kryllar av svenskar, o i mitt rum var vi 6! Och för första gången kände jag även för att umgås med dem! Har ju innan undvikit det litegrann eftersom jag hellre pratar engelska, men de här var alla väldigt trevliga. Igår slog vi ihop oss o hade en riktigt trevlig kväll tillsammans med vin och snacks på stranden. Alla var från Göteborgstrakten förutom en som var från Norrköping, och bästa kompis med en tjej som är från ringarum!!! Lite komiskt!


Vi har hunnit med mkt under våra dagar här.. en dag hyrde vi bil, körde inåt landet till den lite kända hippistaden Nimbin, där det är inofficiellt tillåtet att röka marijuana. Nimbin var verkligen galet.. hela byn kändes stannad i tiden (typ 1978) och människorna som bodde där var lite annorlunda! Vi gick på lite museer och utställningar. Kul att ha varit där iaf. Sedan körde vi från Nimbin genom en nationalpark tillbaka till kusten. På vägen stannade vi vid två vattenfall, jättevackra! Ett 100 meter högt! Dock lite dåligt med vatten! :P Såg två stor, riktigt stora varaner under körningen! Har aldrig sett något liknande!


Första dagen spenderas vi på stranden, jag råkade bränna mig lite i ansiktet, första gången sen jag kom till Aussi.. men nu är det bar igen. Gick  på Joe, en engelsk kille som bodde i Simons flat i Cairns, på stranden! Så kul! Han o hans tjej bor och jobbar här lite tillfälligt. Det bästa med den dagen var dock när vi badade och jag fick se en skugga i vattnet, Joe dök ned och det var en stor sköldpadda! Såå coolt! Den var precis bredvid oss och kom upp och tog luft! J Har ju hittills inte sett någon mer än från båt.. men nu simmade jag bredvid den! Yeah!


Vi bestämde oss, efter att ha läst att Byron har bra dykning, för att göra ett dyk! Så igår gav vi oss ut med en dykklubb tidigt på morgonen och gjorde faktiskt ett av de bästa dyken jag gjort! Vi dök kring en liten klippig ö-samling 5 min båttur ut från stranden, såg Carpetshark, Leopardshark, sköldpaddor, och en massa andra stora och små fiskar! Dyksiten är känd för att ha mer fiskar än koraller att se.. o så var det också. Mkt häftigt. Det var väldigt vågigt när vi dök, även under vattnet, så det var lite mer äventyr än många gånger innan, så det gjorde det mer spännande!


Idag har vi ägnat dagen åt shopping, eller rättare sagt Nicole! Jag köpte en kortlek medan hon spenderade ett antal hundra dollar på kläder och annat.. Jag måste skicka hem en massa kläder innan jag kan handla något.


Vädret är varmt och skönt, kvällarna är dock lite kyliga i jämförelse med vad vi är vana vid.. Hoppas det inte är kallare i Sydney!


Har lagt upp nya bilder på min bildsida!!


See you!

Kommentarer
Postat av: Mamma Kersti

Sitter här på jobbet med ett mörkt Norrköping utanför, inte så kallt längre som tur är. Öppnade din blogg och yes, du hade nyss varit där. Har nu läst om dina nya upplevelser sedan sist du skrev. Hur ska du kunna anpassa dig till ett vanligt liv igen, utan dagliga spännande upplevelser? Vill också säga att jag älskar dig massor!

2009-01-15 @ 08:11:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0