Leaving Manly- Christchurch

Sitter just nu på Base backpackers i Christchurch! Hade jättebra sista dagar i Manly.. i lördags började dagen med att jag Sanne och Scott (mkt trevlig kille från London) tog bussen till en stor rugbystadium där Joey, en kille på hostelet skulle spela rugby. Efter att ha sett en riktigt proffesionell match för några veckor sedan kunde man verkligen se skillnaden på spel.  Precis som att se en division 6 match i fotboll hemma och lanslaget när de spelar. Hehe..  Men det var riktigt kul att se.. Rugby borde vara mer opulärt i Sverige! På eftermiddagen var vi ett stort gäng från Hostelet som gick ut och åt på en fin Thai restaurang, för att det var sista kvällen för Joey och en svensk tjej Sophia. Plus att jag och de andra 4 svenskarna och några till skulle åka från Manly senare den här veckan.  Åt en riktigt god middag och gick sedan vidare till Wharf Bar som ligger precis vid vattnet vid färjeterminalen. Jag och Sophia blev utmanade att spela biljard mot två engelsmän.. Lite väl halv kaksiga sa vi ja, dock med vetskapen om att jag är hur dålig som helst och Sohpia, bättre men ändå inte i deras klass. Meeeen vad hände! Vi verkligen storspelade och vi vann! Jag satte de två sista och därmed vinnande stötarna!  Yeees! Engelsmännen var helt förstörda! Hahah.. Så nu har jag plötsligt fått ett nytt intresse!


I söndags, måndags och igår var lite av sorgens dagar, mkt tårar.. Joey och Scott åkte, Sopiha åkte och igår åkte jag o var tvungen att säga hej till alla som var kvar på Hostelet. Faasen vad tungt. Verkligen som att lämna familjen.  Det var dock roliga dagar också. I söndags hade vi BBQ och filmkväll, måndags blev det beachday och mexican night med mkt Sangria och drinkinggames! (Sangria är ju dock spanskt! Hmm..) Sedan hände något mkt confusing på natten. Brandlarmet gick, o ingen fattade vad det var först. Helt yrvakna halv 4 samlades dock alla, verkligen som att hela stora familjen stod där, ingen ett dugg obekväma med faktumet att vi stod där halvnakna! Brandkåren kom och det visade sig att larmet gått på pga en ashtray utanför brann! Så vi kunde gå o lägga oss igen. Igår lite trötta efter nattens händelser gick jag och Sanne upp tidigt för att gå till en liten undangömd strand o ha morgonpicknick! Mkt mysigt! Sedan bli det diverse ärenden, inköp av väska och tjocktröja innan jag tog en shuttle till flygplatsen. Jag hatar verkligen flygplatser alltså. Inte nog med alla himla kontroller (jag fick göra två extra!! Där de tog mig o skannade hela min kropp och väskor) så visade det sig att jag inte fick åka till NZ utan en returbiljett! Så typ 10 innan sista incheck var jags nabbt tvungen att betsämma mig för när jag ska åka tillbaka. Ahhhh, jag som har så svårt för att göra snabba beslut. Det blev dock den 4 april på morgonen från Aukland. Så åker jag hem den 6 april, vad jag nu tänker att jag ska göra, så har jag ensadt två dygn i Manly innan hemresa!  


Väl på planet gick det snabbt att flyga til Christchurch. Anlände 00.30 lokal tid (12 h före sverige) tog en shuttle in till stan o mötte upp killarna! Tror det kommer bli en galet kul resa med dem.. Föredrar nog att resa med killar, även om det ibland kan bli lite påfrestande.. med allt killsnack. J Blir dock mkt skratt!

Planen nu är iaf att ge oss iväg från Christchurch imorn antagligen med bil, köra till Queenstown, vara där några dagar, hoppa bungyjump, sedan ta oss till fjordlandet på östkusten. Har faktiskt lite dålig koll på vad det är man ska se o göra här.. Ska sätta mig o läsa lite lonley planet!


Ni som varit här.. skriv o tipsa mig om vad jag inte får missa att göra!! Vore väldigt snällt!

See you guys soon!!

Anna

Har laddat upp bilder på min bildsida från senaste veckorna! Have a look! :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis på födelsedagen Anna! Vet inte hur jag ska komma i kontakt med dig just nu? Men ha en bra födelsedag så får vi fira dig när du kommer hem. Puss och kram

2009-03-21 @ 10:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0