Whitsunday!

Halloooo!


Jag är nu i Airlie beach, kom för några timmar sedan tillbaka från segelturen kring Whitsunday Islands. Vi lämnade Cairns i måndagsnatt, hemskt att säga hejdå till Cairns och de sista personerna där.. vi tog iaf Greyhound till Airlie Beach, anlände kl 12 i tisdags, checkade in på Koala Beach resort (ett hostel), sov där en natt för att i onsdags möta upp 22 andra personer, som skulle göra samma segling som oss, vid den tidiagre racerbåten Boomerang 83 fot. Båten byggdes 1986 och har varit World champion två ggr sedan dess.  De slutade segla seriöst med den i början av år 2000, och nu används den som sagt här i Whitsunday för turism.  Riktigt cool båt iaf! J Vi började seglingen kl 2 i onsdags och kom tllbaka idag kl 11. Två underbara tygn. Perfekt väder hela tiden, jättebra med resenärer, crew och bra mat! Vi seglade i stort sett hela tiden, la till vid Whitsunday island, som är den största ön i området för att igår gå upp i soluppgången och vandra över ön till White heaven beach! En av världens 10 vackraste stränder! Och det var det verkligen! Sjuuuuukt vackert! Vi var ensamma tack vare att vi var där så tidigt och vi spenderade några obeskrivligt paradisaktika timmar på denna gigantiska strand!  Resten av dagen blev det segling och två stopp för snorkling! Det var första gången jag riktigt uppskattade snorkling faktiskt! Annars har jag tyckt att man inte ser så mkt, och att dykning är så mkt bättre! Men igår var det så pass grunt och så fina koraller och mkt fick så det var bra! Vi låg och en bukt kallad Blue Pearl eller liknande och imorse begav vi oss in mot Airlie beach igen. Är mkt nöjd med turen och jag kan rekomendera Boomerang för andra, om det rä någon som tänkt sig att åka till Whitsunday! Har även lärt mig en massa historia om Whitsunday, James Cook och The Great Barrier Reef, tack vare att en av de tre i besättningen ägnade mkt tid åt att berätta historier för oss! Nice!


Nu sitter vi på ett internetcafe och ska ta en greyhound mot Rainbow Beach  18.10. Bor en natt där för att sedan ut på nya äventyr på Fraser Island!


Vi mår prima både jag och Nicole, har uppgraderat solbrännan flera steg så vi är riktigt fräscha! Förstå hur vi komer se ut efter Fiji! Yeaaah!


Lite bilder..

Airlie Beach



Hamnen


Boomerang


White Heaven Beach



Me and Nicole!


Lägger upp mer bilder på  bildsidan så fort jag hinner! Ni ska vi gå och käka innan vi ska ta bussen!
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0