Advanced :)

Då har ytterlegare en dag förflutit här i Cairns. Idag har varit en riktigt bra dag.. Kom till skolan halv 9, då ganska skeptisk, och fick direkt registrera mig i receptionen sedan blev jag placerad i ett rum med alla andra Cambridgare för att göra ett test. Trodde att det bara skulle vara något halvseriöst test, men det visade sig vara värsta nationella provet. 2,5 h långt hearing, reading, listening, speaking and writing. Och svårt var det också! Nästan värre än vad jag tyckte engelska B proven var! Så då tänkte jag fasen, vad gör jag här! Ska jag ändå bara bli placerad och få göra First certificat (Det finns tre olika cambridge certifikat- first certificat, Advanced certificat and Proficiency cartificat of english) så kan jag ju lika gärna vara hemma o plugga på komvux. Jag vet ju att jag aldrig skulle klara den högsta nivån, men advanced har jag ju hela tiden tänkt att jag ska klara. Sedan fick jag även reda på att jag var uppsatt för att göra first certificat redan sedan innan för att min svenska agent på SI tydligen satt upp mig på det! Vilken skit. MEN, när jag senare gjorde speaking delen med vår headteatcher så blev jag dock lite mer uppåt. Hon sa "åhh du pratar ju riktigt bra engelska (och jag som tycker att det är det jag är sämst i av de olika delarna) Du måste ju få läsa advanced kursen" Och så frågade hon varför jag var uppsatt för first certificat.. Men det visste ju inte jag.

Efter lunch steg mitt mod ytterligare. Vi fick reda på resultaten och skulle placeras i två grupper beroende på nivå. Då tog läraren mig och två till åt sidan. Hon började förklara för en schweizisk kille att han inte hade nått upp till advanced nivån, sa till den andra att hon låg på gränsen men fick välja om hon ville läsa advanced. Sedan sa hon till mig att jag hade klarat testet jättebra och absolut skulle vara i advanced-gruppen! YEEEEEEEEEEEEES :) Så himla skönt!

I övrig så verkar skolan vara jättebra, fräsch, seriös och duktiga lärare. Det är mkt asiater men endast en i min klass. Annars är de fyra Schweitzare (det verkar krylla av dem här i Cairns!?) tre tyskar, en tjeckiska mfl. Jag är den enda svenska eleven så det är ju bra! Vi blev bara fyra st i Advanvced gruppen och kommer ha en lärare för oss själva! Så det verkar verkligen jättebra! Schemat var ganska soft med. Går från 10.25- 16.30 om dagarna så jag får sova om morgonen :)

Ikväll har jag hunnit med lite bad i poolen och varit ute och funnit mig en löparrunda. En kille jag bor med simmar i vår pool för att hålla formen. Idag simmade han 96 längder.. shit va mkt tänker många, men poolen är bara 7 fri- simarmtag lång :) Så han blir grym på vändningar!  

Take care!

//Anna

Kommentarer
Postat av: Elin

Kempe gøy før deg snuppa ;D Den enda engelska jag lær mig ær om vinsorter och matrætter.. Ær avis du kommer bli så duktig! Njut av værmen lite før mig med :)

2008-09-15 @ 23:43:06
Postat av: Lina

Hej Annis!!

Jag sitter o skrattar åt allt du skriver!:) Allt låter ju bra!! :) Va kul det var att se dig härom kvällen (morgon för dig)Ida sov över hos mig, myspys!! Idag har jag varit ledig...kom precis hem från stan, har shoppat rouge på face, stearinljus och en bok till skolan för 1600 :( inte lika kul!På lördag ska vi på Mole-konserten, klara o micha kommer ju hit då så då blir det party! Ta hand om dig gulllet! Puss

2008-09-16 @ 15:16:07
Postat av: lisen.

det låter ju super, darling! :)

jag tänker på dej här hemma och skrattar gott när jag läser dina inlägg. :)

kämpa på annis, du är saknad!

puss

2008-09-16 @ 18:28:17
URL: http://lenper.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0