Cape Tribulation, crocodiles, snakes..

Nu är det måndag igen. Har haft en riktigt underbar helg! I Lördagsmorse åkte vi, 26 personer från min skola (ACE)Norrut från Cairns, ca 2,5 h längs kusten. Som reseledare, chaufför, samordnare, grillmaster och allt vad man kan tänka sig hade vi Tony. En man i sina bästa år som jobbar med att ornda aktiviteter för eleverna på skolan. Så han spenderar större delen av sin arbetstid med att åka på olika turer på helgerna! Han är verkligen den mest optimala peronen för det jobbet. hur snäll och underhållande som helst!

Iaf vi åkte norrut..Naturen här i Queensland är så himla vacker. Regnskog möter stränderna och vägen vi åkte på gick precis vid strandkanten. När vi kom upp till Cape Tribulation (vilket är ett område av riktigt exotisk regnskog som går enda ut på stränderna och Cape Tribulation är egentligen en känd udde i detta område)checkade vi in på ett 3 stjärnigt hotell med Bongalos. Riktigt fräscht och mysigt. Hotellorådet hade 2 pooler ett stort "sällskapshus" med möjlighet till grillning. Efter incheckningen fick vi möjlighet att välja mellan att göra en massa olika aktiviteter. Jag valde att med tre andra tjejer göra en ridtur i regnskogen.. En riktig cowboy hämtade upp oss vi hotellet och tog oss till en hästgård där vi med 11 andra tilldelades varsin häst för att sedan ge oss iväg ut i buschen. Jag lyckades få rida först i raden av 15 hästar vilket resulterade i att jag fick se allt det som ledaren visdae oss! Bland annat en krokodil som var påväg ner i en flod som vi red längs. Turen var i ca 2,5 h och var helt underbar på många sätt.. Men såhär i efterhand skulle jag inte betalat 100 dollar för turen! På kvällen hade vi BBQ vid poolområdet och gick senare till en bar nere i Cape Center.

Söndagen bjöd på bad i ett vattenhål mitt i djungeln, Crocodilecruise på Daintree river samt en tur till Port Douglas (ca 6 mil från Cairns) med sol och bad. Daintree river mynnar ut i The coral sea och är känd för sina aggresiva saltvattenkrokodiler. Så på cruisen hade vi turen att se 3 krockodiler! Riktigt häftigt! Såg även en pythonorm uppe i ett träd och lite olika sorters fåglar. Allt finns på bild på sidan jag länkar till nedan. Port Douglas var en riktigt fin stad. Tydligen en populär semesterdestination för politiker och kändisar.

Är verkligen glad att jag åkte med på den här lilla resan. Väldigt väl genomförd!Den fick mig att förstå att jag verkligen befinner mig i Australien! Idag var det tillbaka till skolan.. Dock blev det en mjukstart på veckan, då vi hade en vikarie för Margot som var tvungen att resa bort. Vikarien, Paul var en extremt berest person som rest och jobbat i stort sett överallt i världen. Så större delen av dagen gick åt till att diskutera resor, minnen och upplevelser! Yeah!

Känner mig sjukt fattig efter helgen som gått.. Pengarna bara försvinner samtidigt som jag försöker hålla i dem. Vill ju uppleva så mkt som möjlig när jag är här, samtidigt som jag vill ha pengar kvar för att resa vidare efter kursen. Allt kostar ju.. till och med att använda tvättmaskinerna här! Så har jag hittat ett par byxor som jag verkligen VILL HA, men självklart är de svindyra. Dock har jag letat efter ett par i den stilen sen innan vi åkte iväg till Asien i våras. Så jag tror jag ska köpa dem iaf.. :S

Ikväll har varit en lugn kväll jag och Simon var ute o sprang och körde lite styrketräning. Hatar när man upptäcker hur svag man har blivit. Så nu ska jag börja köra mer styrketräning efter löprundorna! Ska kontakta en gympaförening som har har funnit nu i veckan tänkte jag. En kille som bor här går tydligen på någon slags kampsportsträning i samma hall några gåner i veckan, så jag ska följa med honom på onsdag förhoppningsvis! Längtar sjukt efter riktig träning!

Här nedan är en länk till en sida som jag i fortsättningen kommer ladda upp bilder på. Länken finns även bland länkar  på startsidans högra sida.  Kan ladda upp mkt fler bilder på kortare tid på den här sidan, så det känns effektivare! :) Bilderna jag laddat upp idag är från BBQ:n vi hade i fredags samt resan till Cape Tribulation.
Nu ska jag sova! Kramar till er!

//Anna

http://picasaweb.google.com/hanssonanna88/AustralienCairns#

Kommentarer
Postat av: Inger i Urskogen

Jisses vad mycket du hinner med. Fortsätt med det, och ha det så hiskligt bra. Här är det höst nu, regn och mulet i dag.

Kram Inger

2008-10-01 @ 12:35:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0