Hong Kong

(Det är inlägget skulle publicerats igår,  men min dator han att dö innan jag fick det sparat)


Hej på er!

Här kommer mitt första blogginlägg. Det får bli ett riktigt snabbt ett för mitt batteri på datorn dör aldeles strax. Sitter på flygplatsen i Hong Kong och har tagit mig in på något trådlöst nät :) Resan hitills har gått bra. Åkte 15.40 från Arlanda igår. Redan I London då jag gjorde första flygbytet hittade jag tre andra bloda svenska tjejer som också skulle till Australien. Två av dem skulle till Sydney för att sedan resa runt. Den tredje var som jag, ensam och skulle också precis som jag till Aussi för att läsa engelska på samma skola som jag fast i Sydney. Så Vi hittade varandra ganksa bra och har nu spenderat några timmar tillsammans här på Hong Kong Airport. En grymt stor flygplats för övrigt omgiven av höga berg.(32 grader varmt) Maria som tjejen jag träffade heter gick nyss på sitt flyg mot Sydney, så nu sitter jag här själv. Här är kl 6 h före eran tid, alltså ca 19.00. Mitt flyg går 23.30.

Vet inte riktigt vad det är jag har gett mig in på. Att vara ensam är verkligen jobbigt. Att veta att man bara har sig själv, ingen att dela den äckliga flygplansmaten med, eller hitta rätt gate med. Jag ska klara allt själv! Det är ju inte svårt, men psykiskt måste man verkligen vara stark. Har halft gett upp för mig själv några gånger redan, men jag ska vara stark. Det här ska jag klara! Det är förhoppningsvis bara första tiden som är jobbig!

Skriver mer när jag kommit fram och iordning.
Kommer fram till Cairns 14.00 lokal tid imorgon.

// Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0