P.L O'Brian

Har fått upp några bilder som ni kanske sett. Dock var det inte jag som lyckades med det, utan Gustav! Det är ju hur simpelt som helst, men på min dataor funkar det inte. Iaf så skulle de bilderna ha publicerats redan första dagen. För jag tänkte visa skillnaden mellan hur de såg ut på Arlanda och hur det såg ut här precis innan jag landade (Ni ser säkert vilken bild som är varifrån =) ). Det skulle varait texter under bilderna med.. Men men. Det ska bli bättre!

Idag har vi haft grammatik i skolan! Jag trodde jag var sämst i reading, men det var nog grammatik. Eller grejen är att jag inte vet vad namnen på de olika sakerna betyder!  Like perfect, continous, past participle, simple form OCH allt vad det nu är. Jag kan det ju inte ens i den svenska grammatiken. Har alltid haft dåliga svensklärare, och aldrig varit speciellt intresserad av engelskalektionerna.. Grejen är ju den att jag vet vad det ska vara för verb, hur det ska böjas, om det ska vara has, had, will have eller vad det nu ska vara. Det hör jag ganska bra. Men när Margot (läraren) frågar: What's the tense in this sentence? Is it perfect future, perfect past or perfect present. Då vet jag inte vad hon menar! Har gått igenom min engelsk-svensk grammatikbok ,som jag tog med mig, lite nu ikväll o det verkar även som att vi radar alla verb i ett annat system mot vad de gör här. Så det gör ju inte heller saken bättre. Men men jag är ju här för att lära såatteehhh..

Idag avslutade vi iaf skoldagen med att gå o fika, heeela klassen (5 st), på ett cafe nära skolan, o efter det gick vi sväng i Cairns Central (stösta shoppingcentrumet), för på torsdagar stänger de kl 9 istället för halv 6! Blev sjukt sugen på att shoppa lite, men vet inte riktigt hur sparsam jags ka vara med slantarna. Känner att garderoben är lite väl gles o att jag lämnade för mkt kläder hemma. Så kanske blir det några in ikäp.

 Nu ikväll har vi hängt på Bar/nightclub inne i city.. Därav rubriken. Kom precis därifrån nu. Har kanske skrivit att det är mycket Schweitzare här.. Och det är det verkligen! Ikväll var vi 10 st vara alla schweitsare förutom jag o en tysk! Yeeaah! O de är från den tyska delen av Schweitz, så alla pratar tyska. Dock försöker alla prata så mkt engelska som möjligt, så det är bra!

Nu ska jag sova.. kl är redan kvart över ett, o jag måste upp o göra lite homework before school.
Måste bara berätta att Simon, min vän som också är här precis har bestämt sig för också  läsa cambridgekursen- men den svåraste kursen. Så han kommer vara kvar här enda tills december! YEES!! :)

Sov Gott!Schweitzare =)


Kommentarer
Postat av: Lina

Hej annis!!

kolaan låter ju bra iaf! Det går nog fort att komma in i grammatiken... Jag har precis gått upp o nu ska jag iväg o plugga med linnéa innan klara o micha kommer. Sen blir det party! :) Pusspuss min lilla syster

2008-09-20 @ 09:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0