Skola imorgon

Åhh jag bli galen! Hade precis skrivit klart inlägget och tryckte på publicera o så blir det "Sidan kan inte visas" o det går inte att komma tillabaka! Nu orkar jag inte skriva allt igen! åhh

Jag skrev iaf att jag börjar i skolan imorgon och det verkligen ska bli kul och skönt. Längtar verkligen efter att lära mig engelska. Blir så galen när jag hela tiden har problem med att utrycka mig. Hittar inte ord och vet inte hur jag ska böja olika ord osv. Det jobbiga är att jag har ganska dåligt ordminne¨. Iaf när det har med engelska att göra. Fick förklara för en av killarna jag bor med varför jag har en stor knöl på knät, och skulle då säg brosk. Vad fasen heter bråsk på engelska!? Jag försökte förklara på annat sätt och han förstod ju vad jag menade och lärde mig att det heter cartilage. Och det har jag redan behövt slå upp flera gånger för att komma ihåg :S Konstigt.

Jag flyttade iaf från hostelet igår. och hitills trivs jag jättebra! Cairns Sharehouse består av tre tvåvåningshus med ca 5 rum på varje våning. Jag bor i rum 3 på våning 2 i hus tre. Huset och mitt rum är lyckligtvis väldigt fräscht :) Tydligen är de väldigt noggranna med att hålla det fräscht pga alla insekter och ohyrer som lätt invaderar pga värmen. Så det är ju bra!  Mitt rum är ca 4*3 m och innehåller allt man kna tänkas behöva. Jag bor tillsammans med en Ungrare, en engelsman och ett kanadensiskt par. Alla mkt trevliga och snälla. För övrigt bor det mkt irländare, spanjorer, fransmän,  japaner m.fl De flesta verkar bo här medan de jobbar för att tjäna ihop mer pengar till sitt resande.

Hittills har tiden flytit på bra och jag har mestadels umgåtts med de jag bor med, utforskat stadens utbud av matbutiker samt badat i poolen :) Riktigt nice!

Idag var jag och Shaun, den Kanadensiska killen på en matmarknad inne i city. Varje helg kommer tydligen alla bönder kring Cairns in till stan för att sälja det de kan tänkas sälja. Så det var grönsaker, frukt, ost, kött m.m Och allt mkt billigare än i vanliga butiker. Söndagar ska även vara exta billig eftersom de då vill bli av med så mycket som möjligt. Så idag när jag stod vid ett stån och funderade på att köpa en melon o lite apelsiner så sänkte ståndägaren helt plösligt allting med 50%! Så då blev det shopping av! Köpte melon för 2 kr st. Inga Norgepriser här inte!

Nu ska jag sova, kl är halv 1 och jag ska vara på skolan halv 9. Har inte varit där än så jag vet inte precis var det ligger, så jag kan ju behöva ta mig upp i tid imorgonbitti.

Moa! Hoppas du mår bra och att dina första dagar och din första natt i Cambridge gick greit! Tänker på dig!

Saknar er hemma! Kjempe mye!

//Anna

ps. Ska försöka få upp lite bilder så fort jag fattar hur man gör.. lyggas inte infoga! :S Ska väl ta hjälp av mina lite mr bildade bloggande vänner! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0