Toad race

Helloooo!

Kom precis hem från The worlds most famous Toad race! Melissa frågade mig när jag kom hem idag om jag ville följa med henne o titta på frog race och ta ne drink. Frog race.. hmm ja sure, varför inte :) Så vi gick till ett ställe som heter The courthouse, Race skulle börja kl 7 men när vi kom dit var det långt ifrån startat så vi gick in o tog oss varsin drink. Lime-lemon-bitter, tydligen en riktigt typisk australiensisk drink.. I liked it. Visste ju inte vad jag skulle förvänta mig av tode racet (tode= padda) men i vilket fall så var det inte så mkt att se. Det som var kul var väl att se alla andra som verkligen tog del av racen, höhö. Nu har jag en hög med homework som väntar. Tänker varje kväll att jag ska komma i säng lite skapligt, men det blir bara senare för varje kväll känns de som. Margot var iaf lite lugnare idag. Innan har hon verkligen stressat gärnet. Dettta förmodligen tack vare att hon upptäckt att det bara var 10 och inte 12 kapitell i boken. Så nu kan vi tydligen ta det lite lugnare! Nice!


Toad Race in Cairns






Toad Race in Cairns



Igår var vi ute och åt med min lilla Advancedgrupp. Det är alltså dessa människor som jag spenderar större delen av lektionerna med. Vi åt på en mexikansk restaurang och såg sedan "make it happend" på Cairns Central Cinema. Vädigt bra men förutsägbar Dansfilm. Inga kända skådespelare vad jag vet! Men jag kan ju inte så mkt om sådana, så jag ska väl inte säga för mkt! 



Från vänster: Margot (teacher), Nicole, Yasmin, jag, Jidka


Take care!

Kommentarer
Postat av: Ellie

åhh anna... Du verkar ha det så bra:) Jag är så himlans glad för din skull! Var det inte det jag sa ;) Hård kram på dig

2008-09-24 @ 23:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0