Rekord

Jag skrev ju igår att det var varmt, och det visade sig att det inte bara var jag som tyckte att det var varmt här igår. På nyheterna igår sa de att det varit 42 grader i Sydney under dagen, o det var något slags rekord för januari. Så ja det var riktigt hett. Dock blåstes värmen bort i något liknande orkan igårkväll o idag är det nästan lite småkallt och grått. Inte kallt, men svalare! :)

Kanske ska berätta att jag beställde biljett hem igår! Hittade en så pass bra biljett och kände för att få det bestämt och klart så jag beställde! Kommer hem den 7 april! Jippi! Känns bra, för nu kan jag verkligen njuta av tiden här o inte fundera så mkt på hur allt ska bli o vad jag ska göra i framtiden. Yeah. Även om jag har det bra här så ser jag verkligen fram emot att komma hem. Borta bra men hemma bäst..

Fick precis ett telefonsamtal från Elin och Simon!  =) Det gjorde mig riktigt glad! Ni är bäst!

Inger, min kära gudmor! Tack för att du följer mig härborta! Det värmer varje gång jag läser dina kommentarer! Hoppas ni får det jättebra på semestern i Gambia!

Igår gjorde jag en utflykt ut till Bondi och träffade Malin den svenska tjejen jag skrev om. Vi gick ut och åt Thaimat och hade det riktigt mysig. Kul när man träffar någon som man direkt "klickar" med.. kommer nog se henne mer nu framöver!

Tog lite bilder när jag gick till biblioteket idag.

   Entree till Biblioteket Biblioteket

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det känns underbart att man kan tänka på en bestämd dag när du ska komma hem! Här är allt annat än värmerekord +2,7 grader, disigt, blött o isigt. Igår hade man kunnat åkt skridskor till brevlådan för att hämta morgontidningen. Sitter framför brasan i morgonrocken och läser Stig Larsson-boken. Skönt! Peter Johansson var bra, pappa ångrade bara att han inte hade hörselskydd med sig! Pepparsteken på Bacchus var inte heller dum! Puss o kram

2009-01-25 @ 09:48:06
Postat av: angelica

Åh va himla härligt att du kommer hem då sockertopp! :)

2009-01-28 @ 17:37:10
URL: http://angelicamariepatricia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0