Wake in Tweed Heads

Wowhoow, igår hade jag och Nicole en riktig toppen dag! Efter att redan ha blivit runtkörda av Robert, dagen innan, i nationalparker, matat en massa papegojor o sett underbar fin natur, så gav vi oss in till Brisbane stad. Vi tog ett tidigt tåg och mötte Sara, tyska tjejen från Fiji, inne i Brisbane. Hon har varit utbytetsstudent i Brisbane tidigare så han kan staden utan och innan. Hon visade oss runt bland höghusen och shoppingen. Hade bestämt oss för att inte gå in i någon affär, men när vi såg att det var rea i surfshopperna kunde vi inte hålla oss utanför. Köpte en till bikini :) Blå och fin! Vi lunchade med suchi för att sedan parkera oss på West Bank, som ligger längs floden som rinner genom brisbane. Där har de en lagoon och områden man kan ligga och sola på. Mysigt. Kl 3 tog vi tåget söderut från Bisbane för att möta upp Travor, sydafrikanen vi lärde känna på Fraser Island. Han har släktingar som flyttat hit från SA och de hade bjudit hem oss till dem.. Var inte jätte ensusiastiska inför denna utflykt, men kvällen visade sig bli en av de bästa vi har haft på mkt mkt länge! Tweed Heads, där de bor, ligger lite söder om Surfers paradise, och familjen bor precis vid floden som går in från havet.. så de släppte först av  oss vod en strand vi vandrade längs och senare kom de och hämtade upp oss med deras båt, och vi spenderade kvällen i båten med vin och en liten picknick SAMT wakeboardåkning!! Såååå kul! Har inte åkt sen sommaren 2007, så det var rikigt skoj! Vi höll till innanför en ö som avgränsar kusten och havet, så det var perfekt för wake! Nicole som är halft snowboardproffs hemma i Swiss, testade för fösta gången och ägde verkligen! Brad familjens son, var hur bra som helst! =) så imponerande.

Nicole, Travor, Me             Nicole
   Brad   Travor, Brad - kusiner

Kvällen avslutades med middag hemma hos dem och så tog vi tåget tillbaka Till Clevland, där vi bor. Så trevliga och snälla människor alltså! helt otroligt. De bjöd även in oss till Brads födelsedagsparty på fredagkväll. Kommer vara i Surfers paradise som ligger mycket närmare Tweed Heads då, så det skulle ju vara nice.

Idag är det sista dagen vi har hos familjen här.. ska ha en slapp dag för att sedan laga middag för dem ikväll! Sedan kör Robert oss till Surfers imorn.